Nešto što biste mogli očekivati da bude ravno napred, pa čak i dosadno je područje u kojem mala greška ima veliki uticaj. Performanse i pouzdanost su ugroženi kada se napravi loš izbor. Omiljene teme svih će se pomenuti. Izbor goriva, radni pritisak, temperatura, fleksibilnost, trajnost i cena.
Kada se govori o automobilskom gorivu, standardna definicija goriva je bezolovno gorivo (do 98 oktana) i dizel. Prema ovoj definiciji, standardno crevo za gorivo nije kompatibilno sa mešavinama etanola, biodizela ili mentola.
Teme o kojima ćemo razgovarati su ubrizgavanje goriva, karburator, u primeni rezervoara, kompatibilno sa tipom goriva, ugrađeno crevo i tvrda cev.
Tačan izbor je presudan. Nepravilno crevo za gorivo rezultiraće prevremenim otkazom uzrokujući pucanje vodova, curenje goriva ili ili kvar creva za gorivo uzrokujući zagađenje goriva što će blokirati filtere za gorivo i mlaznice.
EFI aplikacije obično imaju radni pritisak do 225psi, tako da izabrano PVC crevo mora biti u stanju da obezbedi prihvatljiv životni vek koji radi na tim pritiscima. Tipični pritisak pucanja za ovo crevo za gorivo je oko 400 psi. U ovoj aplikaciji koriste se tri vrste creva od nitrila, najlona i opletenih.
Prvo se pozabavimo stilom nitrilne gume. Ovo je najčešće od ove tri. Tipično se izrađuje od vrhunskog unutrašnjeg sloja izrađenog od NBR (nitril), ojačavajućeg spiralnog omotača i spoljnog poklopca. Unutrašnji sloj nitrila se ne razbija lako u stalnom kontaktu sa gorivom i pruža otpornost na prodiranje ugljovodonika. Srednji sloj tekstilnog spiralnog tkanja dodaje mehaničku čvrstoću da izdrži radne pritiske. Deblji spoljni poklopac je često napravljen od CR (neoprena) i pruža zaštitu od temperature, abrazivnu otpornost i smanjuje troškove izgradnje. Imajući dobru fleksibilnost, ovo crevo je jednostavno za upotrebu i omogućava svestranost ugradnje. Pužne stezaljke za crevo EFI ili stezaljke bez stepenika i armature se koriste za spajanje creva na fiting.
Mnogi dobavljači imaju EFI crevo za gorivo koje je kompatibilno sa svim vrstama goriva, benzinom, dizelom, biodizelom, E-85, metanolom i etanolom.
Za dimenzionisanje EFI creva koristi se unutrašnji prečnik izražen u carskim merama i ili mm. 3/8 crevo se naziva i 9,5 mm. Tehničko ovo crevo je konstruisano prema SAE30R9 i ima radni opseg temperature od -30 stepeni C do +100 stepeni C sa pritiskom pucanja do 4 do 5 tajmera radnog pritiska.
Jedna velika stvar koju treba zapamtiti je da ovo crevo nije za upotrebu u rezervoarima za gorivo. Neće se samouništiti, ali će se spoljni sloj s vremenom razbiti kada je u stalnom kontaktu sa gorivom koji blokira filtere za gorivo i mlaznice.
Najlonska cev je crevo za gorivo po izboru proizvođača. Glavni razlog za to je sposobnost smanjenja emisije isparavanja na vrlo nizak nivo (vrlo mala propusnost). Dodatne prednosti su glatka unutrašnja površina i sposobnost prilagođavanja obliku. Prilagođavanje obliku i najlonskim brzim spojevima čini ugradnju vrlo brzom i lakom u fazi proizvodnje vozila. Proizvođači to vole. Najlonski priključci za brzo povezivanje omogućavaju brze i sigurne veze. S obzirom na to da kako stare veze brzo stare, sigurnost veze se smanjuje, što zahteva zamenu.
Najlon je otporan na većinu vrsta goriva, uključujući nitro metan, ima radni pritisak od 250 psi i pritisak rasprskavanja do 1000 psi. Raspon radne temperature od -30 do 120 stepeni C i dostupan je u krutoj i fleksibilnoj zavojitoj cevi. Zavojita cev se često koristi u rezervoaru za priključak pumpe za gorivo na modul. Ovo zamotano crevo je vrlo pogodno za upotrebu u rezervoaru zbog svoje fleksibilnosti i otpornosti na potapanje u gorivo. Sa donje strane najlonsko crevo zahteva posebne alate koji zamenjuju brze spojeve, a malo je teže raditi s njim zbog krute konstrukcije. Kao što vidite na slici, najlonsko crevo je jednoslojno u konstrukciji. Ova jednostavna konstrukcija u velikoj meri smanjuje troškove.